Iată câteva sfaturi dintr-o carte destinată rețelelor sociale

„Arta rețelelor sociale” este o carte scrisă de Guy Kawasaki și Peg Fitzpatrick și cuprinde sfaturi pentru utilizatorii experimentați ai rețelelor sociale.

Am primit în Social Media Summer Camp această carte de la fetele de la Garanti Bank și după ce am citit-o, am zis că trebuie neapărat să împărtășesc cu tine câteva sfaturi pe care le-am găsit aici.

1. Profilul
este foarte important, căci el reprezintă un CV pentru cei care te vor urmări. Prin urmare, profilul trebuie optimizat pentru privirea în cinci secunde. Adică cel care intră pe profilul tău să găsească toate informațiile despre tine și să își facă o părere în doar cinci secunde. Un alt aspect important îl constituie imaginea de profil, care trebuie să conțină o fotografie de tip bust cu tine, căci chipul tău oferă cele mai multe informații despre ce fel de om ești. De asemenea, este important să ai aceeași fotografie de profil pe toate rețelele sociale, pentru ca oamenii să te recunoască mai ușor.

carte

2. Conținutul. Pe rețelele sociale poți gestiona conținutul în două moduri:

  • Prin crearea de conținut, care implică scrierea de texte lungi, adăugarea fotografiilor sau elaborarea unor clipuri video.
  • Prin organizarea de conținut, acest lucru însemnând găsirea și share-uirea unor materiale redactate de alți oameni, pe care tu le consideri potrivite pentru cei care te urmăresc.

În carte este recomandat să îți faci un calendar editorial al postărilor și articolelor pe care vrei să le distribui pe o anumită perioadă, ca să reușești să fii constant, iar cei care te urmăresc să primească în permanență content de calitate de la tine. De asemenea, este foarte important să creezi și să folosești grupuri, liste sau cercuri pe rețelele sociale, pentru a ajunge mai ușor la publicul țintă potrivit tipului de content share-uit de tine.

carte

3. Postările. Distribuirea postărilor înseamnă să arăți atât conținutul creat de tine, cât și pe cel adunat de la ceilalți. Dacă distribui postări calitative, oamenii le vor da mai departe, iar tu vei avea parte de mai multă interacțiune și un număr mai mare de oameni care îți vor urmări activitatea. Prin urmare, conținutul postărilor trebuie să fie valoros, adică să cuprindă 4 aspecte: informație (ce s-a întâmplat?), analiză (ce înseamnă?), asistență (cum pot face asta?) și divertisment. Noi la Jurnalism și Comunicare am învățat că fiecare text informativ redactat trebuie să înceapă cu răspunsul la cei 5 W: Who, What, Why, When, Where, deci cam așa e și în social media, doar că informația trebuie să fie mult mai succintă și interesantă, ca să poată menține atenția cititorului de la început până la sfârșit. De asemenea este foarte important să fii vizual, pentru a crea un impact și mai mare, iar pentru acest lucru poți apela ușor la crearea unor fotografii care să conțină și un mesaj scris.

carte

4. Comentariile. Să răspunzi la comentarii nu este un lucru ușor, fiindcă necesită tenacitate și efort din partea ta. Cheia este să rămâi pozitiv și mai ales, „Fii de acord să nu fii de acord cu toți oamenii”.

carte

5. Cum să combini rețelele sociale cu bloggingul. Nu mai este nevoie să subliniez faptul că ele se completează reciproc, nu-i așa? Prin urmare, unul dintre cele mai importante lucruri aici este să adaugi pe blog butoane de distribuire, să te promovezi cât mai mult cu ajutorul rețelelor sociale și mai ales, să îi stimulezi pe oameni să-ți urmărească activitatea.

carte

6. Cum atragi oameni care să te urmărească. Sau cu alte cuvinte, ca să țintim cât mai sus, cum devii influencer. Aici scrie că „a distribui postări calitative reprezintă 90% din bătălia pentru a atrage cât mai mulți urmăritori”. Eu cred că e foarte important să fii și constant, fiindcă atunci când distribui o postare o dată pe săptămână nu te poți aștepta ca un public mare de oameni să îți rămână fidel.

carte

7. Cum să promovezi evenimentele. Am vrut să scriu neapărat acest fragment ca să subliniez importanța rețelelor sociale în cadrul unui eveniment. În carte scrie așa: „Majoritatea organizațiilor nu folosesc rețelele sociale pentru a mări vizibilitatea și valoarea evenimentelor”. Ceea ce este un lucru extrem de grav, din punctul meu de vedere, mai ales acum, în 2016. Alege și folosește un hashtag scurt și peren pentru a însoți postările despre eveniment, iar apoi roagă-i pe toți cei prezenți să îl folosească. În ceea ce privește evenimentele, unde știm că este agitație mare în privința organizării, cel mai bine este ca o persoană să se ocupe de promovarea hashtag-ului înainte, în timpul și după. Alte aspecte importante sunt: transmisiunile în direct pe rețelele de socializare (live-urile) și actualizările postărilor în timp real. Este foarte important să te gândești și la cei care nu au reușit să ajungă la eveniment, dar doresc să urmărească ce se întâmplă acolo.

carte

Ca o concluzie, iată câteva idei succinte culese din carte.

  • Fii impecabil în tot ceea ce spui.
  • Nu lua nimic personal.
  • Nu face presupuneri.
  • Întotdeauna fă cât poți de bine tot ceea ce faci.
  • Fii sceptic, dar învață să asculți.

Eu am vrut să alcătuiesc doar o listă cu idei de bază care să te facă curios și să te ajute în gestionarea rețelelor sociale, dar să știi că în această carte găsești mult mai multe secrete pe care le poți adapta activității tale în online.

Prin urmare, dacă vrei să devii un maestru în „Arta rețelelor sociale”, îmi poți trimite un mesaj și îți împrumut cu plăcere cartea. 🙂