Cum afli secretele industriei muzicale

Odată ce am devenit parte din echipa HTag PR, am înţeles puţin mai bine industria muzicală şi am descoperit cum gândeşte un artist, ce simte el şi cel mai importat, cum trebuie să comunice pentru a transmite informaţiile corecte care să îl ajute să îşi construiască un brand în jurul căruia să se consolideze cariera lui muzicală.

Voi începe acest articol spunându-ţi că am participat până acum la două cursuri susţinute de Anca Lupeş şi am învăţat foarte, foarte multe lucruri. Primul curs se numeşte Marketing Online Muzical, unde am învăţat modalităţile prin care se poate promova un artist în mediul online, iar al doilea se numeşte Industria Muzicală Explicată (IME), unde s-au dezbătut pe larg toate domeniile de interes pentru un artist şi „lumea” în care acesta activează.

Până să îţi vorbesc despre cursuri, îţi voi povesti câte ceva despre draga noastră profesoară, Anca Lupeş. Este unul dintre cei mai experimentaţi profesionişti din industria muzicală românească, cunoscută şi ca „profesoara vedetelor”. Anca este organizator şi trainer pentru cursuri de music business şi master classes cu artişti internaţionali. Împreună cu Zoli Toth are compania Star Management, unde oferă servicii de Consultanţă, Publishing şi PR în toate domeniile industriei muzicale.

Pe lângă toate acestea, Anca Lupeş a organizat de curând conferinţa Mastering The Music Business, primul eveniment dedicat în întregime industriei muzicale româneşti, despre care poţi afla mai multe de aici.

Unul dintre cele mai interesante lucruri despre Anca este faptul că de-a lungul carierei a activat în aproape toate domeniile acestei industrii:  mass media (presa, radio, TV), organizare de concerte, case de discuri, agenţii de management si booking. Mai multe lucruri despre ea poţi afla de aici.

Iată 10 teme de discuţie de la  Industria Muzicală Explicată (IME), cursul la care am participat săptămâna trecută.

  1. Cine este şi ce drepturi are un artist
  2. Din cine este formata echipa unui artist
  3. Cum se promoveaza un artist
  4. De unde castiga bani un artist
  5. Care este procesul de cesiune a drepturilor conexe (ale unui artist cu casa de discuri)
  6. Cum se construieşte o campanie de crowdfunding
  7. Cum arată rider-ul tehnic al unui artist
  8. Cum ajunge o piesă pe radio
  9. Cum îşi construieşte brandingul personal un artist
  10. Care sunt etapele de management pentru un artist

Am avut şi invitaţi de seamă la curs. 😀 Despre “Cum sa-ti cladesti un brand personal” ne-a povestit lucruri interesante Dana Ţocu (Creative Director at HIPPOS), despre “Cum ajunge o piesa la radio” ne-a vorbit Dan Finţescu (Business Partner at Forward Agency and DJ at Kiss Fm), iar despre management ne-a împărtăşit câteva idei Cristi Ochiu (Business Partner at Forward Agency and Owner at MyConcert).

Dacă eşti artist sau activezi în industria muzicală îţi recomand cu căldură să participi la cursurile Ancăi Lupeş. Îţi va explica în detaliu tot ce trebuie să ştii despre un artist şi vei înţelege mult mai bine cum să îi creezi o strategie, fie că e de management, de PR, de impresariat and so on.

Mai jos poţi vedea câteva fotografii de la IME:

 

    1. Paradox 8 aprilie 2016

    Add Your Comment