Idei pentru o gustare care nu vine la pachet cu kilograme în plus

De curând am făcut pace cu corpul meu și am început să-l respect și să fiu extrem de atentă la modul cum îl tratez atât pe interior, cât și pe exterior. Privind alimentația, am renunțat la curele de slăbire în favoarea mâncatului organizat, dar pe această temă revin mâine cu un articol în care îți povestesc toate greșelile pe care le-am făcut până să ajung la un echilibru.

Cel mai tare m-am lovit de treaba cu gustările între mese, fiindcă mi-a luat mult timp până să-mi dau seama că nu se pun ca gustări covrigeii, ciocolata, biscuiții, iaurtul cu fructe, patiseria sau alte alimente care conțin zahăr sau carbohidrați.

Prin urmare, uite câteva idei de gustări sănătoase, pe care mă bazez și le recomand, știind că îmi aduc energie, nu kilograme în plus.

un fruct / gustare: un măr, o banană, un pumn de cirește, un pumn de boabe de struguri, o nectarină, un pumn de căpșuni sau de fructe de pădure… și exemplele continuă în funcție de ce fructe îți plac ție; partea faină e că le poți combina, dar atenție ca mixul să nu depășească cât cuprinzi în pumn, că altfel nu mai e gustare, e direct masă;

un pumn de semințe sau nuci / gustare: nuci, fistic, semințe de floarea-soarelui (neprăjite și fără sare), migdale, caju, semințe de dovleac, nuci pecan, nuci de macadamia…

un pumn de fructe uscate / gustare: stafide, merișoare, caise deshidratate… aici trebuie să fim atenți la etichetă, pentru că fructele uscate din comerț au mult zahăr și ideal e să le alegem pe cele mai calitative, care sunt mai light;

sticksuri de legume, maxim 10 / gustare: ori tăiate de acasă și puse într-o casoletă de plastic ori tăiate direct la birou, sticksurile de legume pot fi făcute din: morcovi, castraveți, țelină, ardei gras roșu, ardei gras verde, ardei gras galben, Apio, gulie…

un baton de cereale integrale / gustare: când îl cumpăr am grijă să citesc eticheta să-l aleg pe cel care nu are mult zahăr, ideal ar fi să nu aibă deloc;

un pachet de biscuiți dietetici / gustare: ideal e să fie din cerealte integrale, fără zahăr și fără unt;

2 pătrățele de ciocolată neagră / gustare: dacă am poftă de ceva dulce, apelez la o astfel de gustare, pe care o mănânc în prima parte a zilei și am grijă ca ciocolata să aibă o cantitate cât mai mare de cacao, de preferat, peste 70%;

Și nu uita! Gustările sunt doar două pe zi, nu cinci sau șase!