Ce greșeli am făcut încercând să mănânc organizat

Mi-am luat o piatră de pe inimă de când am realizat că nu mă ajută cu nimic curele de slăbire și condiționările, fiindcă soluția stă în echilibrul meselor, în ce mănânc, cât mănânc și bineînțeles, cum mănânc. Și mă lupt cu treaba asta de vreo 10 ani, timp în care am încercat mai toate curele de slăbire inventate și singura care s-a dovedit utilă acum vreo 7 ani, a fost mâncatul puțin (foarte puțin, din cauza aparatului dentar) și des, iar rezultatul a fost o scădere de 15 kilograme în 6 luni. Și de atunci, din 2010, m-am menținut la 52-53 de kilograme, apogeul fiind de 54 de kilograme, în iarna care tocmai a trecut.

Prin urmare, de ceva timp mi-am organizat programul meselor după o regulă veche, de când e lumea: 3 mese pe zi și 2 gustări între, care la prima vedere nu pare lucru complicat, însă poate deveni, în funcție de cât de organizați suntem. Bineînțeles, la început a fost un haos, abia după o lună am început să mă organizez mai bine și să respect treaba asta așa cum se cuvine, ca să vină și rezultatele.

Cum spuneam în articolul de ieri, am făcut mai toate greșelile, ori mâncam prea mult la o gustare (uneori cât o masă normală), ori mâncam prea des și nu păstram 3 ore între mese, ori mâncam prostioare la gustări, că era musai să mănânc ceva.

Apoi mi-am dat seama că pentru a mă ajuta cu adevărat treaba cu 3 mese și două gustări pe zi, trebuie să respect câteva reguli:

  • să-mi fac un program de mese, adică mă gândesc de dimineață la ce ore pot mânca în ziua respectivă în funcție de program și drumuri, iar cel mai bine am putut să respect până acum orarul: 7:00 (gustare, de obicei un fruct sau un smoothie), 10:00 (micul dejun), 13:00 (prânzul), 16:00 (gustare), 19:00 (cina). E ușor de respectat atât la birou, cât și în weekend, deci îl recomand;
  • cea mai întâlnită greșeală: nu păstram 3 ORE de pauză între mese și deseori mă trezeam mestecând ceva între orele stabilite. De ce? Din automatism, fiindcă mâncam la birou, fără să-mi dau seama ce și cât mănânc, lucru care probabil ți se întâmplă și ție;
  • acum mă gândesc de acasă ce vreau să mănânc în ziua respectivă și ori îmi pregătesc de acasă ori îmi cumpăr dimineață, dar niciodată nu aștept să mi se facă foame ca să merg în căutare de mâncare;
  • gustările trebuie să fie SĂNĂTOASE! Și mi-a luat mult să-mi dau seama că nu se pun ca gustări covrigeii, ciocolata, biscuiții, iaurtul cu fructe, patiseria sau alte alimente care conțin zahăr sau carbohidrați. Acum îmi pregătesc de acasă 2 punguțe, câte una pentru fiecare gustare, ca să fiu sigură că nu mănânc prea mult și astfel țin cont de cantitate, pentru că am învățat că nu mai e gustare dacă mănânc 2-3 portocale odată sau jumătate de pungă de stafide.
  • referitor la mese, deși sunt vegetariană, nu mănânc numai preparate cu nume complicat, ci mănânc mâncare normală, mâncare gătită și încerc să mă feresc cât pot de mult de junk food, prăjeli sau carbohidrați. Îmi place foarte mult sintagma „micul dejun îl ții numai pentru tine, prânzul îl împarți, iar cina o faci cadou”. Cam așa ar trebui să arate cantitativ mesele noastre, fiindcă nu ne ajută cu nimic să mâncăm un biscuit la micul dejun și un burger cu cartofi prăjiți la cină;
  • ce mă ajută foarte mult e să mănânc puțin la o masă și mereu să las ceva în farfurie; pe lângă faptul că mănânc puțin, încerc să mănânc cât de încet pot, să mestec bine și să fiu prezentă; mănânc la masă, nu la birou și cel mai important, fără telefon sau televizor;
  • mănânc atunci când am poftă de ceva, cum ar fi o prăjitură sau un croissant franțuzesc, fiindcă nu mă ajută cu nimic să mă abțin; totuși, păstrez o disciplină și aici, adică „am grijă” ca aceste pofte să apară cel mult de două ori pe săptămână;
  • încerc pe cât posibil să respect și treaba cu nimic după ora 19:00, dar în serile când merg la sală, prefer să mănânc ceva atunci când ajung acasă, fie că e o salată de fructe sau de legume, fie o gustare ușoară;

Deși nu mă mai focusez pe kilogramele în minus, ci pe cum mă simt în corpul meu, am ajuns de la 54 la 51 de kilograme în 2 luni, timp în care, recunosc, am mâncat mult junk food și multe dulciuri, nu am aplicat întocmai regulile, așa cum fac acum. În plus, am băut multă apă, uneori și peste 2 litri pe zi, de la apă cu fructe la ceai, cu cât mai multe lichide, cu atât mai bine.

Sper tare mult să te ajute aceste rânduri și să te inspire în organizarea meselor, ca să îți iubești corpul tot mai mult pe zi ce trece.

    1. Simona 24 mai 2017

    Add Your Comment