5 vitamine care nu trebuie să lipsească din alimentația noastră în sezonul rece

După cum știi, eu sunt preocupată de un stil de viață cât mai sănătos, motiv pentru care m-am gândit să fac o listă cu principalele vitamine care ne pot ajuta organismul să treacă mai ușor peste sezonul rece.

A, B, C, D și E sunt cele 5 vitamine principale pe care trebuie să le includem în alimentația noastră iarna, atunci când organismul nostru este mult mai solicitat din cauza temperaturilor scăzute, iar imunitatea poate avea de suferit.

Menționez că lista pe care am alcătuit-o mai jos conține numai alimente vegetariene, datorită stilului de viață pe care îl urmez. Tu o poți adapta regimului tău alimentar, așa cum consideri că e mai bine pentru tine.

Vitamina A: fructe și legume de culoare portocalie (de exemplu: caise, piersici, morcovi, ardei), fructe și legume verzi (de exemplu: spanac, broccoli, mere), lactate, fasole verde, gălbenușul de ou;

Vitamina B: cereale integrale, fistic, nuci, fasole, cartofi, sparanghel, morcov, ciuperci, mazăre, vinete, conopidă, zmeură, pepene galben, varză creață, semințe de floarea-soarelui, porumb, iaurt, linte, spanac, citrice;

Vitamina C: lămâie, portocală, grepfrut, papaya, broccoli, conopidă, spanac, kiwi, merișoare, roșii, cartofi, căpșuni, coacăze;

Vitamina D: cereale integrale, nuci, mere, lactate, brânză tofu, lapte de soia, gălbenuș de ou;

Vitamina E: spanac, migdale, măsline, papaya, ardei gras, kiwi, afine, broccoli, roșii, semințe de floarea soarelui, varză de Bruxelles;

Nu e deloc complicat să mâncăm fructe, legume și alimente care să ne protejeze și să ne facă mai eficienți în lunile geroase de iarnă. Îți poți lua și la birou o lămâie, o portocală, kiwi sau papaya, spre exemplu. Iar ca fel principal, îți poți găti de acasă broccoli, spanac sau conopidă, pe care la birou doar să le încălzești.

E foarte simplu să fim atenți la ce mâncăm, trebuie doar să depunem un minim de efort pentru asta, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Îți spun din proprie experiență!

Abia aștept să ajung acasă și să îmi pregătesc o salată de fructe, cu multe culori și arome, ceea ce te sfătuiesc și pe tine.